Thursday, May 22, 2008

::Lori Bomba::


semalam, time aku balik keje,tgh nunggu traffic light,nampak la sebijik lori bomba..
baru balik dari kebakaran kot..tingat la satu kisah lame...*sebut bomba musti banyak kisah..kate apak aku dolu bomba..huhu*
adik aku dulu time die tecit,die suke bangat ngan lori bomba..pantang nengok,mulut die becok gitau kat org..eleh,mcm die sowang nampak..hahahaha...
suke bebenor ngan lori bomba sampai tetiap ari die suh apak aku lukis kat dia lori bomba..apak aku pon da fenin tatau nak lukis camner lagi..
pada satu ari kejadian apak aku kene gi balai,time tu plak kitaorang ade kat umah nenek aku,terus gerak ke balai..sampai kat balai,apak aku settle kan keje die lam opis,aku adek beradek jejalan la kat kawasan balai tu,sekali ader la sebuah lori bomba yg lom masuk kandang(apak aku panggey garaj tu kandang :p)..lori tu berjemur kat padang kawad.
ape lai,melompat-lompat la adik aku bagitau ade lori bomba.at the same time,apak aku da siapkan keje die,die bagi soklan cepu mas kat adik aku,"nak naik x lori bomba tu?"
cepat jer adik aku angguk..adik aku nih die suke bangat kat lori bomba tu sebab skylift(ntah betol idak aku eja..)..
apak aku pon dokong die,pegi naik skylift tu.then die suh sowang abang bomba,idopkan skylift tu..slow2 skylift tu naik..adik aku ni konon bangge la,lambai2 kat kita orang..tapi bile skylift tu naik sampai tgh,muke die da lain..da xder lambai da..skit lagi naik,terus meraung...muahahaha..die takot ketinggian..hehehe
start ari tu,die da xder sebut pasal lori bomba lagi..da xder pakse apak aku lukis lagi..
kekadang da besau ni aku suke gak ejek die,konpom la die marah..hehehe
satu lagi kejayaan aku..huhuhu

No comments: