Monday, May 18, 2009

::cerita ku::

Lame sunggoh aku xbukak blog aku sendirik..
Banyak sbenanya citer yg aku nak kongsi tp disebabkan kesibukkan, menyebabkan aku sendiri xder mase utk diri sendiri..

JANUARY
Bulan yang agak menyedeykan. Tp aku anggap tu sume takdir Tuhan. Mungkin ade hikmah @ ade insan yang lebey baik yang telah ditentukan untuk aku. apa yang lebey penting, famili sentiasa bersama aku.

FEBUARY
Lepas balik dari kampung bercuti sempena CNY, aku dikejutkan dengan panggilan dari Jabatan Perkhidmatan Awam menyatakan permohonan aku untuk bertukar telahpon diluluskan. Aku memain jer nak tukar. Aku buat surat pon sebab nak bet ngan member aku coz member aku mohon tukar since tahun 2007 tp xdpt2. Aku pon kunun nak try la buat la surat. Bile dapat aku gtau die, bengang jer die..huhuhu..Aku di kehendaki melapor diri pada 24 Febuary tapi pegawai 'kesayangan' aku mintak postpone sebab nak suh aku siapkan keje yg tertangguh dan ajar dak baru yg ganti aku..huh cam die xleh ajar jer..
24 Febuary - Aku selamat melapor diri di pejabat KPDNHEP. Penangguhan aku hanya sehingga 9 Mac sahaja. Hati aku berat nak tinggalkan member2.. Kak Nor dan dak As nangis bile aku gtau..aku nih mane leh tgk org nangis..mule la aku pon berair sekali.. Aku jugak dah berkenalan ngan pengganti aku. Nama dia Kak Ain. sian dia. Baru masuk da kene bebanan keje.. Aku plak terpakse rushing ajar die coz mase da suntuk. Besh berkenalan ngan die..tp nak wat camner, aku plak da nak blah.. Seminggu pas tu, PIMI adakan Jamuan perpisahan utk aku.. sedey weii...dorang kasik jam tangan.. TQ tau... Aku hargai sangat2...

MAC
PIMI dikhabarkan berita pegawai aku, En Sham pon nak sambung studi..sume terkezut.. da xbez PIMI nanti.. Mak aku datang untuk temankan aku balik..aku ingat barang aku sikit jer..sekali, xmuat gak kete.. jalan terakhir, aku jual almari, tilam, rak baju kat azu ngan fida. nak buat camner kan... Hari terkhir sampai bengkak mata nangis sebab nak tinggalkan as..yg lain xrase sgt tp ngan die aku sedey...member susah senang..ngan kak nor pon lebat air mate..tu la due org member yg selalu ngan aku.. ish..xnak la citer byk2..nanti berair mate kang..
Aku slamat melapor diri di PPDNHEP terengganu dan ditempatkan kat Seksyen HEP. Seksyen ni banyak handle program. So banyak berjalan la (ni aku suke :D). Hari2 di Terengganu ok jer..berjalan seperti bese walaupon kekadang aku rindu kat member2 putrajaya..hukhukhuk...

APRIL
Bulan yg agak sibuk coz akhir bulan ade kempen besar iaitu Kempen Beli Barangan Malaysia. Awal bulan pula aku diserang demam 2 minggu beturut2.. Memule aku g klinik swasta jer tp bile kene demam lagi skali, aku g klinik kerajaan. 2pain air masuk lam badan aku tp still xkebah.. Bile sample darah diambil, doc suspek aku ade Talasemia. Terkedu aku ngan mak aku.. Walaupon famili aku mmg ade sejarah penyakit tu, tp aku xsangke plak aku pon akan ade.. Sample darah akan akan diuji selanjutnya utk tahu betul x aku ni ade talasemia.. Bulan 5 nanti aku kene pegi balik klinik utk tau result die..
Sembuh jer demam, aku mule buat OT..mase tu Kempen tu dah xbape lame lagi.. Bile kempen tu berjalan, baru ringan sket.. Tapi sian kat bos aku..xcukup rehat die.. Banyak lagi program nunggu..sume mende tale atas kepale die..

MEI
Awal bulan, diketika pekerja lain berehat meraikan hari pekerja, aku dan 3 orang lagi telah ke Dungun untuk menjadi urusetia seminar disana.. 3 hari kami berkampung disana.. Selepas tu, barulah slow sket program yang melibatkan aku..
ni, ngah aku tulis blog ni, aku ngah OT coz esok kami nak gi Kenyir Santuary Resort untuk program Penggubalan Soalan Kuiz Pengguna selama 3 hari..

Ni saje la yang dapat aku muatkan dulu lam blog aku buat mase skang..
nanti ader perkembangan baru, akan aku muatkan lagi..

Cabuttt....

No comments: